АУТОМОБИЛ
ИСТОРИЈА
У првој половини 18.века Џемс Ват усавршио је парну машину.Он је конструисао вентиле који су радили аутоматски.
У другој половини 18 века Француз Никола Кињо конструише први аутомобил на три точка са великим котлом и управо се она сматрају почетком аутомобилизма.
Prvi model je bila Zastava 750M, nastala direktno od verzije Fiat 600E, koji je imao ugrađen snažniji motor od 767 ccm, termostat i zatvoreni sistem za hlađenje
Застава 101, популарно звана „Кец“ и „Стојадин“ је аутомобил који је производила српска фабрика аутомобила „Застава“ из Крагујевца. Овај аутомобил настао је на бази „Фијата 128“, са мало измењеним задњим делом - петим вратима. Производио се од 15. октобра 1971. до 20. новембра 2008. године и произведен је у више од милион примерака.
У другој половини 18 века Француз Никола Кињо конструише први аутомобил на три точка са великим котлом и управо се она сматрају почетком аутомобилизма.
Брзина им је била око 5. км.
Карл Бенц је конструисао први аутомобил са СУС мотором 1883.год. који се кретао брзином до 17.км.
Крајем 19. века десила су се два важна открића :бензински мотор и гуме напуњене ваздухом.
Крајем 19.века Хенри Форд је осмислио аутомобил са двоцилиндричним бензинским мотором са називом Форд Т који је произведен у два милиона примерака.
Његов успех је поновила тек популарна фолсвагенова буба. Она се производила од 1939.до 1970.год.
То је једини аутомобил који се у скоро неизмењеном облику производио
скоро 70 година.
За аутомобил 20. века проглашен је
форд т.Овај аутомобил се фарбао само у црној боји.
Застава 750 познатија под именом фића почео је да се производи по лиценци фиат 600.Претеча фиће био је мали аутомобил ТОПОЛИНО
Zavodi Crvena Zastava u Jugoslaviji 1962. godine počinje serijska proizvodnja Zastave 750, automobila gotovo identičnog kao Fiat 600D.
Prvi model je bila Zastava 750M, nastala direktno od verzije Fiat 600E, koji je imao ugrađen snažniji motor od 767 ccm, termostat i zatvoreni sistem za hlađenje
Застава 101, популарно звана „Кец“ и „Стојадин“ је аутомобил који је производила српска фабрика аутомобила „Застава“ из Крагујевца. Овај аутомобил настао је на бази „Фијата 128“, са мало измењеним задњим делом - петим вратима. Производио се од 15. октобра 1971. до 20. новембра 2008. године и произведен је у више од милион примерака.
нешта ново из аутомобилске индустрије црвена застава Србија












Нема коментара:
Постави коментар